1. Jag som person.

Om jag skulle beskriva mig själv med tre ord skulle det vara omtänksam, givmild och ambitiös. Jag bryr mig väldigt mycket om hur människor i min omgivning mår och sätter ofta andra personer före mig själv i vissa situationer. Jag älskar att ge bort saker och visa omtanke, för mig är det exempelvis tusen gånger roligare att köpa presenter till andra än mig själv. Jag älskar att se folks reaktioner och jag älskar att överraska nästan lika mycket som jag tycker om att bli överraskad själv! Ambitiös har jag alltid varit så länge jag kan minnas, och kommer förmodligen att fortsätta vara det i framtiden också för det är hur jag är som person. Jag är målinriktad och har väldigt höga krav på mig själv så det måste ständigt finnas tillräckligt mycket ambition från min sida om jag ska kunna ha möjlighet att uppfylla dessa. Gör jag inte det, eller inte presterar så bra som jag räknat med eller hoppats på blir jag otroligt besviken på mig själv. Minns en gång när jag gick på mellanstadiet och vi hade läxförhör på våra Engelska-glosor. Vi gick i sexan tror jag, och jag hade aldrig tidigare fått ett enda litet stavfel fram tills den här dagen. Jag glömde sista bokstaven på ett ord och fick alltså 0.5 poängs avdrag. Fick panik, började gråta och fick stanna inne hela rasten då jag var helt förkrossad. Samma sak har hänt under gymnasiet. Fick B på en uppsats och började gråta - sen dess fick jag högsta betyg på alla uppsatser jag skrev i Engelskan. Hoppas innerligt jag förtjänade det och inte bara att läraren tyckte synd om mig! 

För övrigt är jag en väldigt sällskapssjuk person. Tycker inte om att vara ensam hemma och umgås hellre med massa människor istället för att vara själv. Har aldrig sovit själv hemma och planerar inte att göra det heller... Vi hade inbrott för ca 10 år sedan som satte sina spår och jag mår fortfarande psykiskt dåligt över det. Tycker inte om när huset står tomt och varje gång när jag kommer hem tänker jag alltid tanken ”tänk om någon varit här” och kollar snabbt ner från parkeringen för att se så att ingen dörr står vidöppen. 

När jag inte är paranoid och rädd är jag mestadels glad av mig, haha! Jag mår bra av att få folk runt omkring mig att skratta och jag bjuder gärna på mig själv. 

 

Tillfällen då du inte vill vara med mig:

1. När jag blir aggresiv i trafiken och ropar åt folk som kör fel.

2. När jag inte fått mat på länge, blir som en tjurig bebis då.

3. På morgonen om jag är stressad (vilket jag vanligtvis brukar vara), oh my...

 

 Om du har frågor eller funderingar, släng in en kommentar så svarar jag på det där! 

 

Kommentera här: