4. Mina jobb.

För fyra år sedan, när jag gick i nian, gjorde jag min två veckors långa praktik på Blomsterhuset i Bollebygd. Efter det fick jag ett samtal om att de behövde extrahjälp och nu har jag varit där sedan dess. Jag jobbar varannan lördag, under högtider och när det behövs hjälp ifall någon är sjuk osv - och jag stormtrivs! Jag har underbara kollegor, jag jobbar i en fin lokal som är fylld med fina saker från golv till tak och jag får göra det jag tycker är kul. Jag får jobba med snitt, plantera, hjälpa kunder, ta emot beställningar, packa upp och se till att allt ser snyggt ut. Min dröm är att starta eget när jag gått klart skolan, alternativt några år senare. 
 
Två av mina fina kollegor, bilden togs i påskas. 
 
 
Sedan har vi Berglunds Service som också ligger i Bollebygd, ungefär ett stenkast från Blomsterhuset. Där har jag jobbat sedan Oktober 2010 och är alltså redan inne på mitt tredje år. Det är en bilverkstad och min uppgift är att ta hand om kunder och hålla ordning i butiken. Jag får även byta torkarblad, kolla olja och göra sånt som "bara killar gör". Haha, jag får alltid positiva kommentarer från folk som tycker jag är duktig för att vara tjej. Kunskap är makt, så är det bara.
 
 

Kommentera här: