Giveaway UF

Sedan första veckan i skolan har vi arbetat med att starta upp ett UF företag och nu som först känns det som att det verkligen börjar ta form. Jag har nu registrerat ett företag tillsammans med Sara som heter Giveaway UF och än så länge går allt som planerat. Vi ska på bankmöte nästa vecka och under veckan som gått har jag haft kontakt med en leverantör från Kina som kommer att tillverka våra cellofanpåsar. Läs om vår affärsidé på bilderna under!
 
Jag tycker helga grejen med att få starta, driva och avveckla ett företag är kul och spännande men det jag tycker allra bäst om är att man har så mycket eget ansvar. Vi har i princip inte fått berättat för oss vad vi ska göra eller hur vi skall gå till väga så vi får hela tiden ta reda på själva vad nästa steg är. Givetvis har vi kontaktpersoner och rådgivare vi kan prata med om vi har frågor men ändå, det är fortfarande mycket att handskas med och det känns som att man ständigt har många bollar i luften. Nästa vecka lägger vi vår första beställning och sen är det bara att köra! Vi hade först tänkt beställa 600 påsar i tre olika storlekar (200 av varje) men minsta antalet var 1000 av varje storlek om det skall räknas som massproduktion. Vi kommer alltså ha 2400 påsar mer än vad vi tänkt från början vilket innebär att vi måste anstränga oss ännu hårdare om vi ens skall lyckas sälja hälften! Jag ser fram emot det så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen. 
 
Följ vår resa via Facebook eller instagram!
Facebook: Giveaway UF
Instagram: giiveawayuf
 
 
 

Kommentera här: