Mina nya produkter.

Dessa tre produkter valde jag ut igår. Alla tre är från timewise-serien och är inriktade på hudvård - rengöring.
 
Produkten till vänster är en rengöring för ansiktet och det var den här jag fastnade för allra mest. Du tog bara en klick från den här, masserade den på huden och efter det tog du en vattenfylld pads och "torkade av" sminket. Den här rengöringen hjälper till att lösa upp sminket och få det till ytan, sen gör padsen slutjobbet. Jag var ärligt talat lite skeptisk till den först då jag alltid måste tvätta av ansiktet med rengöring minst två gånger innan sminket är helt borta. Tog därför en extra pads för att se om det fanns några rester av sminket kvar men det gjorde det såklart inte. Hur bra och lättanvänd som helst!
 
Flaskan i mitten innehåller en remover för ögonen som är oljefri och bra för dem som kan vara lite känsliga kring det området. Den fungerar på vanlig såväl som vattenfast mascara. I flaskan finns två olika sorters lager så därför skall man se till att skaka den innan användning för att blanda skikten annars fungerar inte produkten som den ska. Det räcker att du tar några droppar på en pads, håller den över ögat i ca 15 skunder så att mascaran löses upp, sedan torkar du av ögat med en ren pads. 
 
Till höger står en återfuktningskräm som är det tredje steget i rengörningsprocessen. Här räcker det att avända en liten, liten klick eftersom den är såpass "lös" i konsistensen. Tänk på att det tar längre tid för ansiktet att ta upp krämen om du tagit för mycket, då måste du vänta längre innan du exempelvis kan börja sminka dig. 
 

Kommentera här: