Svar på frågestunden

Vad vill du jobba som när du är äldre? Florist! Har en dröm om att öppna eget efter skolan och förhoppningsvis kommer jag att hålla på med det länge!  

Vilka skor kommer du köra på i höst/vinter? Mina låga svarta Primeboots. De är så otroligt bekväma och passar dessutom till det mesta. 

Vilket är ditt favoritplagg i garderoben just nu? En vit blus jag fick av Viktor för ett tag sedan. 

Vilka är dina tre absoluta favoritplagg? Den vita blusen som jag sa, ett par gråa ”bikerjeans” från Ginatricot samt mina asymetriska shorts från Zara. 

Vilken är din favoritfärg? Det beror helt på vad det handlar om. När det gäller kläder föredrar jag svart, när det gäller blommor gillar jag rosa-röda toner och jag tycker bäst om turkos när det kommer till färger i allmänhet.

Ditt bästa barndomsminne? Har inget så specifikt men jag mins hur mycket jag älskade att spendera somrarna nere i Varberg. Vi hade husvagn där i 9 år och jag har så otroligt många fina minnen från den tiden ♥

Bästa bloggen du läser? Läser inte särskilt många bloggar längre, i alla fall inte lika många som jag gjorde innan. Om jag ska välja någon får det nog bli Annica Englunds blogg. Ni vet Annica från Big Brother som är tillsammans med Marcelo som också medverkade i programmet? På sin blogg skriver hon mycket om skönhet och träning som är minst sagt inspirerande!  

 

Bästa inredningstipset? Skapa din egen stil genom att blanda olika stilar. Det är till exempel snyggt att bryta av med någom färg om man har mycket svart och vitt samt antika grejer om man har mycket modernt. Om du vill samla inspiration kan du göra det via internet, tidningar eller nära och kära. Tänk på att pröva dig fram tills du hittar en stil du tycker om och trivs med!

Vilken är din favoritblomma? Det är helt omöjligt att svara på den frågan när man är såpass intresserad av blommor som jag är. Men som jag skrev om färger så beror det helt på vilket sammanhang det handlar om. Rosor är exempelvis fina till bröllop, lejongap är fina till stående begravningsdekorationer och alströmeria är jättefina i kompakta buketter. 

Jättekul att läsa din blogg! Vem av dina kompisar tycker du klär sig snyggast? Tack så mycket! Alla mina kompisar klär sig fint men om jag måste välja en så blir det Sara. Vi har rätt så lika klädstil!

Vad gör du för att hålla motivationen uppe gällande att äta nyttigt? Känns inte rätt att svara på den här frågan nu när jag varit så slarvig det senaste. Men jag antar att jag gör som många andra och kollar på olika bloggar/inspiratonsbilder. Sen när motivationen är sisådär brukar jag kolla på mina för-och efterbilder från Fitnessfighten. Då blir jag påmind om vad jag lyckats åstadkomma samt att jag kan se ännu bättre resultat om jag fortsätter på samma sätt som jag gjorde då.

Vad vill du jobba med när du blir äldre, alltså verkligen ett drömyrke? Jag vill jobba som florist och driva eget. Jag vill hitta min nisch och kunna erbjuda mina kunder det där lilla extra. 

Favoritbok? Läser ytterst sällan men av de jag läst är nog "Bakom stängda dörrar" den bästa - och mest gripande. 

Favorit butik, alltså vart som helst! Zara. Har börjat handla där under senare år och är verkligen kär i deras grejer. Det är snygga plagg med bra kvalité och det stora utbudet av damkläder och accessoarer gör det nästan helt omöjligt att bestämma sig. 

Kommentera här: